Jak jsem se pokusil osedlat úředního šimla

14. 01. 2016 0:00:00
Rozhodl jsem se založit rubriku Rybářské postřehy. Přestal jsem koukat na televizi a speciálně na zprávy a místo toho chodím na ryby.

Už druhým rokem se přesvědčuji jaké je rybařina krásné vyvažovátko těch všech tragických a závažný mediálních zpráv a obrazů tady všude kolem. Na úvod bych se rád podělil o příběh jak jsem se pokusil malinko pootočit úředním světem ve prospěch nás neúředních. Ať se to komukoliv líbí nebo nelíbí úředničina je i součástí rybařiny. Tedy mluvíme-li o tom, když je někdo jako já členem místní rybářské organizace.

Máme tu rybářský nový rok a hromada z nás tichých bláznů už má určitě v ruce novou povolenku, nový rybářský řád a novou známku v legitimaci. Mou letošní výměnu povolenky, ale provázela jedna pozitivní historka,která mi ukázala, že častokrát proklínaného úředního šimla lze někdy poměrně jednoduše osedlat. Začnu o měsíc dříve někdy zkraje prosince.

Pro jednu ze svých posledních loňských vycházek jsem si vybral nádrž Rozkoš. Ačkoliv z toho kraje pocházím, nikdy jsem tam vlastně na přívlač nechytal a říkal jsem si že to při břehu vyzkouším. A i kdyby nic tak aspoň objevím nový kousek revíru, kam chodím od malička, a který i přesto znám vlastně jen z malé části. Nic jsem tehdy nechytil, ale o to nejde. Vypravil jsem se od hlavní hráze po břehu směrem ke Lhotě. Věděl jsem že od hlavní hráze je chráněné pásmo, kde se chytat nesmí a v Řádu jsem se dočetl, že lovné úseky jsou kolem Rozkoše číslované a značené tabulemi. Po tu dobu, co na Rozkoš jezdím chytat jsem si nevybavil jediné místo, kde bych tu tabuli s číslem úseku někdy viděl. Bohužel popis místních reálií v Řádu, které označují začátky a konce úseků mi nic moc neřekly. No ale logicky vzato, pokud půjdu po břehu hájeného pásma, musím na začátek nějakého lovného úseku někde narazit. Cestou od hlavní hráze jsem věřte nebo ne žádnou tabuli až do Lhoty nezaznamenal. Ne vždy samozřejmě bylo možné brodit se roštím podle samotného břehu, a tak když jsem dorazil do Lhoty, kde už jsem si byl jistý, že se lovit může řekl jsem si, že jsem tu tabuli určitě někde minul.

Cestou zpět jsem jednu tabuli skutečně našel, označovala lovný úsek číslo 2 a byla zašitá v roklině u břehu v houští přibližně 500 m od hlavní hráze. No říkal jsem si že když já jako místní rodák neumím poznat podle popisu v Řádu, kde co začíná a končí, a jestli všechny tabule jako ta dvojka jsou takhle umě schovaný v houštině, tak je pomalu kumšt vybrat si na Rozkoši místo na lovení, kde by si člověk mohl být jistý, že na něj nepřijde nějaký místní snaživec se škodolibým úsměvem a poznámkou: „Co tady ty vole děláš?“ No a ruku na srdce, kdo z vás by měl chuť vypravit se na 40 kilometrovou výpravu dokola podél břehu přehrady, aby všechny ty tabule našel?

Doma jsem sedl k počítači a hledal a hledal a hledal a hledal. Mapy.cz a místní názvy z Řádu samozřejmě bez výsledku. Na stránkách rozkošského kempu, kde se vydávají hostovací prázdninové povolenky k lovu také nic, dokonce i všemožná rybářská fóra taky nic. Nenašel jsem na internetu jediný grafický popis nebo mapu, s označením úseků povolených k lovu.

Sám pro sebe jsem si v tom chtěl udělat jasno. Nevíš – zeptáš se. Otevřel jsem e-mailu a napsal správci revíru – Východočeskému územnímu rybářskému svazu pokorný e-mail, kde po vylíčení vlastní neschopnosti cokoli najít, požádal jsem je, zda by mi mohli mapu poslat nebo alespoň kontakt na někoho, u koho bych se moh dál pídit. Skoro jsem na to všechno už zapomněl, protože do konce roku jsem v e-mailu neměl jedinou reakci. Ani: Děkujeme za zprávu, zjistíme, nebo: Nic takového neexistuje. Nic.

Jaké však bylo moje překvapení, když jsem si s novou povolenkou otevřel i nový územní východočeský rybářský řád pro rok 2016, kde věřte nevěřte na poslední stránce je vytištěná mapa údolní nádrže Rozkoš s vyznačenými lovnými úseky podle čísel. Neuvěřitelné blaho mnou prostoupilo. Vítězství nad úřadem. Nebo by se možná slušelo férově říci vítězství spolu s úřadem :)

Takže vážení kolegové rybáři, troufám si s hrdostí oznámit, že i díky mému přičinění, máte vy, rozkošští rybáři, pravidelní i prázdninoví či víkendoví, od letoška už jasno tak jako já, kde na Rozkoši můžeme a kde nemůžeme své silóny smočit.

Doufám, že podobný pocit blaha mě bude čekat až mi přijde vyjádření, že zapsali tu krásnou stavební parcelu v katastru na moje jméno, anebo až jednou ve volbách zvítězí ten, komu jsem já poctivec vhodil svůj hlas :) Tímto vám všem přeji v podobných bohulibých aktivitách pevné nervy, vytrvalost a předkládám důkaz, že to má smysl. Maličko hýbnout tím světem jde!

Autor: Petr Macek | čtvrtek 14.1.2016 0:00 | karma článku: 8.18 | přečteno: 109x

Další články blogera

Petr Macek

Co mě potkalo v roce 2023

Tak jsem byl odevzdat další papíry. Už deváté. Můj desetiletý rybářský lístek bude v červenci expirovat, a tak jsem si radši hned požádal o nový, tentokrát už bez omezení platnosti.

24.1.2024 v 15:00 | Karma článku: 6.28 | Přečteno: 143 | Diskuse

Petr Macek

Večerní

Podle počasí bych si vůbec nemyslel, že máme polovinu října. Babí léto opravdu letos dělá čest svému jménu. Dny i večery jsou pořád příjemně vlahé s jasným nebem, zářícím měsícem a podzimní náladu připomíná snad jen časný soumrak.

18.10.2023 v 11:52 | Karma článku: 4.07 | Přečteno: 89 | Diskuse

Petr Macek

Zahájení, jak má být

A je to tu. Dravčí sezóna. Konečně se mi podařilo jít na ryby přímo v den zahájení. Pamatuju si, jak před pár lety si můj kamarád Vojta náramně pochvaloval, jak se mu na zahájení dařilo. Štičky, boleni, okouni.

20.6.2023 v 14:59 | Karma článku: 6.96 | Přečteno: 190 | Diskuse

Petr Macek

Na rybách s omladinou

Dostali jsme pozvání od přátel mé ženy Míši a Lukáše, abychom si k nim udělali rodinný výlet. Bydlí v malé vesničce kousek od Jihlavy,

21.10.2022 v 9:26 | Karma článku: 9.02 | Přečteno: 231 | Diskuse

Další články z rubriky Hobby

Táňa Lišková

Kočkou může každá být... :)

Každá žena může být kočka :) stačí pro to jenom občas trochu udělat. Kdo chce - hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Souhlasíte?

18.3.2024 v 15:40 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 383 | Diskuse

Petr Lukáš

Ucháč obrovský, jedlá jarní houba, i když trochu s výstrahou

Momentálně to vypadá, že rostou jarní druhy hub, tak jsem se byl podívat na jedno místo, kde rostou kačenky české. Kromě kačenek potěšil i tento ucháč.

17.3.2024 v 14:19 | Karma článku: 5.70 | Přečteno: 123 | Diskuse

Rudolf Pekař

Zhubni!

V dnešním záplavě informací o různých dietách a způsobech, jak zhubnout a vést zdravější životní styl, je snadné se ztratit. Jsem jedním z těch, kteří se dlouhou dobu snažili najít správnou cestu k zdravějšímu životu.

15.3.2024 v 16:45 | Karma článku: 5.40 | Přečteno: 187 | Diskuse

Petr Lukáš

hlíva hnízdovitá, pěkná nejedlá a smradlavá

V podzimních a zimních měsících se můžeme setkat s touto barevnou hlívou, která je ale bohužel nejedlá.

7.3.2024 v 14:03 | Karma článku: 4.38 | Přečteno: 81 | Diskuse

Táňa Lišková

Lehni si a jdi už spát!

Víš, co se ti může stát? Aneb taky Vám do noci šrotují hlavou myšlenky a někdy máte pocit, že by den měl mít 40 hodin? Nejste v tom sami! Ještě že mám kočku, která mě hlídá... :)

6.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 11.49 | Přečteno: 278 | Diskuse
Počet článků 12 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 286

Jsem obyčejný, český, zaměstnaný, sociálně neslabý, nebohatý, neukřivděný avšak přemýšlící člověk. V tomto státě je nás takových víc. Někteří nás nazývají mlčící většinou. Já osobně nejčastěji mlčím na rybách :)

Navštivte také můj rybářský blog Péca na rybách nebo Pécovu rybářskou půjčovnu, pokud byste chtěli vyrazit k vodě. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...