Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Jako malý kluk jsem byl vášnivý rybář s primitivním vybavením, čas utíkal a už jsem kmet, který chodí po přírodě. A jako rybáře by vás mohlo zajímat,že jsem narazil u cekovského rybníka na stovky mrtvých ryb...zeptal jsem se majitele a dostalo se mi odpovědi..

Jde o jarní viremiii kaprovitých ryb, která propuká právě v jarním období v závislosti na teplotě vody, chronická začíná od 12ti stupňů a může přejít v akutní formu při teplotě 15ti stupňů. Kolem 18ti stupňů tato nemoc ztrácí na mortalitě. Způsobuje ji běžně přítomný virus ve vodním prostředí, není přenosný na člověka ani jiné savce a ptáky. Jelikož naše firma chová ryby pouze na přírodní bázi ( nepoužíváme žádná antibiotika a podpůrné látky na růst ) občas se tyto případy mohou vyskytnout. Je to bohužel daň za čistý přírodní chov. Jsme závislý na přírodě a jejích rozmarech. Při rychlém oteplení vody v jarním období tato nemoc nepropuká nebo minimálně, letos bohužel jaro má velmi pozvolný nástup a teplota vody stoupá velice pomalu.

Setkal jste se již někdy s touto přírodní katastrofou?

0 0
možnosti
Foto

P62e31t29r 52M45a41c41e92k

29. 6. 2022 12:36

Dobrý den,

asi jsem měl prozatím kliku, ale nikdy jsem nebyl přímým svědkem žádné takové události. V každém případě se především pro hospodáře revíru jedná o velkou škodu, když k něčemu takovému, ať už z jakéhokoli důvodu, dojde. Jako rybáři si přejme ať takových událostí je co nejméně, jako hospodáři dělejme vše pro to, abychom se ničím takovým nemuseli potýkat.

0 0
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 292x
Jsem obyčejný, český, zaměstnaný, sociálně neslabý, nebohatý, neukřivděný avšak přemýšlící člověk. V tomto státě je nás takových víc. Někteří nás nazývají mlčící většinou. Já osobně nejčastěji mlčím na rybách :)

Navštivte také můj rybářský blog Péca na rybách nebo Pécovu rybářskou půjčovnu, pokud byste chtěli vyrazit k vodě.