Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pan tatíček Zeman

Pan prezident nejen že splnil má očekávání, ale dokonce je předčil. Bohužel! To, co se teď děje na našem politickém jevišti mne nechává stát v němém úžasu a svěšenou bradou. A uprostřed všeho Miloš Zeman.

Nový pan premiér, který má zachránit naši zemi a odborně ji vést za pomoci svých, ale hlavně Zemanových přátel - automaticky tedy odborníků. Ústava ČR jako hadr na podlahu, kterým pan Zeman vytřel rozlité kafe a ze skvrn od lógru teď věští výklady, tak jak se mu to nejlépe hodí. A lidé - občané, kterým je úplně jedno, že 90% politických slibů, které Miloš Zeman ve své kampani vypustil z úst už stačil porušit. Snad až na jeden - zajistit konec vlády. Ten se mu věru daří naplňovat velmi pečlivě. Bohužel s plněním tohoto slibu přicházejí i "vedlejší efekty", a to především ohýbání parlamentního systému přes koleno a řádná nakládačka jemu na zadek. Bravo, pane prezidente. 

Nedávno jsem viděl film Hledá se prezident. Závěrečná šlágr-TV-hitparáda včetně svého osazenstva na oslavě vítězství Miloše Zemana mi přišla více méně úsměvná. Křepčící upocené tváře, trumpety, šály a čepice, v rukou řízky a pivo v kelímku - kdo neskáče, není Zeman. Na tento mejdan jsem si vzpomněl opět včera a napadlo mě, kolik že asi ministrů tam pařilo? Kolik asi jejich náměstků? Kolik odborníků? Na jejich místě bych si nemohl přát lepšího politického tatíčka než je Miloš Zeman. Asi bych taky křepčil. Tatíček Zeman jim teď za odměnu udělal před národem perfektní PRko [čti: Pí Árko]. To jsou totiž ti "odborníci", kteří mají zemi vytáhnout z politického bahna. A v příštích volbách, ať už budou kdykoli, pak tatíček řekne: "Vidíte, ovečky moje, jaké skvělé lidi jsem vám nominoval a jak hezky to tady napravili a zklidnili - za to je přece nemůžete nevolit!" Svaz Přátel Občana Zemana, nebo jak se strana "odborníků" jmenuje má přeci jen zatím preference, které jí žádnou velkou slávu nezaručují, no tak proč ji malinko nepopíchnout, když už jim tatíček vyhradil speciální sektor v hledišti na svou inauguraci. Vždy na straně občanů - to přece bylo jedno z hesel kandidáta Miloše Zemana. No jo, jenže na straně kterých občanů? A na které straně?

Ano, naivní by asi bylo myslet si, že nejen Miloš Zeman, ale i jakýkoli jiný kandidát by někdy dodržel všechny své předvolební sliby. Naivní je taky myslet si, že někde dostanu něco zdarma. Nejdřív pan Putna a teď asi také několik poslanců či senátorů poznalo, že naivní bylo myslet si, že se pan Zeman se bude řídit něčím, čemu se říká zvyklost, vkus či odpovědnost k zemi nebo lidem. O to víc žasnu, jak především opozice poslušně scvakla paty a před "svým" panem prezidentem nijak své parlamentní pozice nebrání. Možná jí nedochází, že jestli volby, ke kterým se tak úpěnlivě upírá tentokrát vyhraje, pan tatíček Zeman ji může vesele vypéct a uklidnit situaci tak jako to udělal včera. Kde je napsáno, že to neudělá nebo že to nemůže udělat? Pojmy Ústavní zvyklost, politická moudrost či, slovy Petra Nečase "bytostná demokratičnost hlavy státu" od včerejška neexistují. 

Nám obyčejným voličům nezbývá než čekat, kdy se tatíček Zeman prohlásí doživotním tatíčkem, vládcem či geniálním guvernérem země - neboť Ústava nic takového nezakazuje!

 

 

Autor: Petr Macek | středa 26.6.2013 10:42 | karma článku: 23,75 | přečteno: 833x
  • Další články autora

Petr Macek

Co mě potkalo v roce 2023

Tak jsem byl odevzdat další papíry. Už deváté. Můj desetiletý rybářský lístek bude v červenci expirovat, a tak jsem si radši hned požádal o nový, tentokrát už bez omezení platnosti.

24.1.2024 v 15:00 | Karma: 6,28 | Přečteno: 143x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Večerní

Podle počasí bych si vůbec nemyslel, že máme polovinu října. Babí léto opravdu letos dělá čest svému jménu. Dny i večery jsou pořád příjemně vlahé s jasným nebem, zářícím měsícem a podzimní náladu připomíná snad jen časný soumrak.

18.10.2023 v 11:52 | Karma: 4,07 | Přečteno: 89x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Zahájení, jak má být

A je to tu. Dravčí sezóna. Konečně se mi podařilo jít na ryby přímo v den zahájení. Pamatuju si, jak před pár lety si můj kamarád Vojta náramně pochvaloval, jak se mu na zahájení dařilo. Štičky, boleni, okouni.

20.6.2023 v 14:59 | Karma: 7,74 | Přečteno: 190x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Na rybách s omladinou

Dostali jsme pozvání od přátel mé ženy Míši a Lukáše, abychom si k nim udělali rodinný výlet. Bydlí v malé vesničce kousek od Jihlavy,

21.10.2022 v 9:26 | Karma: 9,02 | Přečteno: 231x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Na horách

Léto, čas dovolených a my vyrazili do Jizerek. Na sváteční týden začátkem července jsme se vypravili všichni tři do Jizerských hor do Josefova Dolu.

11.8.2022 v 13:08 | Karma: 12,74 | Přečteno: 224x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Jarní týden ve městě

Kamarádi, utíká to. Je to neuvěřitelné. Jako před chvílí bylo, kdy jsem tu psal o rozlučce se svobodou a naše holčička už má skoro dva roky.

28.6.2022 v 14:05 | Karma: 7,83 | Přečteno: 151x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Konečně to bralo

V posledním článku jsem si postesknul jak slabou mám letos účast u vody. Na tom se bohužel nic nezměnilo.

18.8.2021 v 19:40 | Karma: 7,41 | Přečteno: 160x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Velikonoční urban

Tak už jsem taky letos zahájil. Musím tedy objektivně říct, že to letos s docházkou a prutohodinami bude značně slabší než v minulých letech.

28.5.2021 v 15:08 | Karma: 8,68 | Přečteno: 171x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Co mě potkalo v roce 2020

Svůj rybářský rok 2020 si tedy za rámeček nedám. Marně přemýšlím jak rok 2020 zhodnotit tak, abyste vůbec tenhle článek dočetli.

10.5.2021 v 12:15 | Karma: 8,40 | Přečteno: 182x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Jak jsem se pokusil osedlat úředního šimla

Rozhodl jsem se založit rubriku Rybářské postřehy. Přestal jsem koukat na televizi a speciálně na zprávy a místo toho chodím na ryby.

14.1.2016 v 0:00 | Karma: 9,15 | Přečteno: 109x | Diskuse| Hobby

Petr Macek

Na dalších pět let Čechem

Nejsem asi jediný, koho současný prezidentský hon nenechává chladným. Co bych tak já mohl říct o první přímo zvolené hlavě státu? Ach jo!

29.1.2013 v 22:15 | Karma: 21,04 | Přečteno: 958x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 12
  • Celková karma 6,28
  • Průměrná čtenost 292x
Jsem obyčejný, český, zaměstnaný, sociálně neslabý, nebohatý, neukřivděný avšak přemýšlící člověk. V tomto státě je nás takových víc. Někteří nás nazývají mlčící většinou. Já osobně nejčastěji mlčím na rybách :)

Navštivte také můj rybářský blog Péca na rybách nebo Pécovu rybářskou půjčovnu, pokud byste chtěli vyrazit k vodě.